REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO HEJMAN.PL
Regulamin sklepu internetowego hejman.pl określa zakres i warunki sprzedaży produktów i usług znajdujących się w jego ofercie.
§1 DEFINICJE
SPRZEDAWCA – podmiot prowadzący Sklep, zarejestrowany pod firmą ELEMENTS Aleksandra Hejman, ul. Jeziorna 30, 76-003 Osieki, NIP: 4990352354, REGON: 386692480, z pracownią autorską mieszczącą się w 01-517 Warszawie, ul. Mickiewicza 18c/21, posługujący się emailem pracownia@hejman.pl i nr telefonu +48 500 720 505.
SKLEP – prowadzony przez Sprzedawcę sklep internetowy w postaci strony internetowej wraz ze wszystkimi podstronami, umieszczony pod adresem: www.hejman.pl
KUPUJĄCY – osoba fizyczna, konsument, przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, dokonująca zakupu produktów w Sklepie.
KONSUMENT -osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej, niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
PRODUKTY – towary i usługi, które oferowane są przez Sprzedawcę w Sklepie.
KONTO – nazwa (login w postaci adresu e-mail Kupującego) i hasło podane przez Kupującego lub wygenerowane przez Sklep oraz komplet informacji przechowywanych w Sklepie, dotyczący danych Kupującego oraz składanych przez niego Zamówień i realizowanych Zakupów, z wykorzystaniem którego Kupujący może składać Zamówienia oraz realizować Zakupy, a także logować się do swojego Konta i korzystać z zakupionych uprzednio treści.
ZAMÓWIENIE – lista Towarów znajdująca się w Koszyku.
KOSZYK – jedna z podstron Sklepu, ukazująca Produkty wybrane przez Kupującego do Zakupu.
ZAKUP – zawarcie umowy sprzedaży między Sprzedawcą a Kupującym, który prawidłowo złożył Zamówienie w Sklepie i je opłacił. Zakup dokonywany jest poprzez sieć Internet w formie umowy zawieranej na odległość, w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. Z 2014 r., poz. 827 z późniejszymi zmianami).
POTWIERDZENIE ZAKUPU – wiadomość mailowa wysłana przez Sklep na adres poczty elektronicznej wskazany przez Kupującego potwierdzająca, że Zakup może zostać zrealizowany przez Sklep.
MAIL – list w formie elektronicznej. Również: wiadomość mailowa, e-mail.
§2 OGÓLNE WARUNKI KORZYSTANIA ZE SKLEPU
Kupujący przed zawarciem umowy sprzedaży jest zobowiązany zapoznać się z Regulaminem. Dokonując Zakupu, Kupujący wyraża zgodę na warunki określone w Regulaminie i zobowiązuje się do ich przestrzegania.
- Korzystanie ze Sklepu jest możliwe pod warunkiem posiadania:
a. Urządzenia (komputer, tablet lub smartfon),
b. Dostępu do sieci Internet,
c. Przeglądarki internetowej typu Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera lub Safari w aktualnej wersji,
d. Aktywnego konta poczty elektronicznej. - Znajdujące się w Sklepie zdjęcia Produktów i teksty opisów Produktów objęte są ochroną praw autorskich, a ich użycie do celów komercyjnych bez zgody Sprzedawcy jest zabronione.
- Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym. W przypadku otrzymania przez Sprzedawcę urzędowego zawiadomienia lub wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze przechowywanych danych dostarczanych przez Kupującego, Sprzedawca może uniemożliwić dostęp do tych danych.
§3 CENY
- Wszystkie ceny Produktów podane w Sklepie są cenami netto wyrażonymi w złotówkach, a Sprzedawca nie jest płatnikiem VAT.
- Podane przy Produktach ceny nie obejmują kosztów dostawy oraz ewentualnych innych kosztów związanych z realizacją Zakupu.
- Cena podana przy każdym Produkcie jest wiążąca w chwili złożenia przez Kupującego zamówienia.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen Produktów znajdujących się w ofercie, wprowadzania nowych Produktów do oferty Sklepu, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych lub wprowadzania w nich zmian.
- Promocje w Sklepie nie podlegają łączeniu, chyba że regulamin danej promocji stanowi inaczej.
- Zmiana ceny Produktu nie ma wpływu na cenę Produktu już zamówionego przez Kupującego.
- Każdy Zakup dokumentowany jest potwierdzeniem, wysyłanym e-mailem lub fakturą, zgodnie z wyborem Kupującego.
- Informacje o produktach zamieszczone na stronie Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego.
§4 SKŁADANIE ZAMÓWIENIA
- Kupujący wybiera Produkt i umieszcza go w Koszyku poprzez kliknięcie odpowiedniego guzika (Kup, Kup teraz, Dodaj do koszyka itp.). Zamówienie może zawierać dowolną ilość Produktów, z uwzględnieniem zapisów dotyczących kosztów dostawy.
- Aby zrealizować Zakup, należy podać dane Kupującego: imię i nazwisko i/lub nazwę firmy, adres dostawy, adres e-mail, numer telefonu. Można to zrobić poprzez utworzenie własnego Konta w Sklepie lub bez tworzenia Konta.
- W przypadku korzystania z Konta, wszystkie dane Kupującego zostaną wypełnione przy Zakupie automatycznie, istnieje jednak możliwość zmiany danych i adresu dostawy w trakcie wypełniania formularza.
- Aby założyć własne Konto, należy wypełnić formularz znajdujący się na stronie Konto, podając aktywny adres email i indywidualne hasło dostępu. Aby zalogować się do Konta, należy wpisać adres e-mail oraz indywidualne hasło dostępu.
- Lista dodanych Produktów oraz ich wartość znajduje się w Koszyku. Jest to miejsce, gdzie można skorygować listę Produktów przed Zakupem poprzez skasowanie z niej części Produktów lub poprzez zwiększenie ilości sztuk/egzemplarzy wybranych Produktów.
- Kupujący dokonuje wyboru sposobu:
- dostawy spośród dostępnych w Sklepie,
- płatności spośród dostępnych w Sklepie.
- Informacja na temat całkowitej wartości Zamówienia przedstawiana jest w podsumowaniu Zamówienia po wyborze przez Kupującego formy dostawy produktu i formy płatności. Koszt wybranego sposobu dostawy zostanie zsumowany z wartością zamówionego Towaru.
- Po dokonaniu Zakupu, Sprzedawca wysyła do Kupującego mail potwierdzający ten fakt wraz ze szczegółami transakcji Zakupu.
- W przypadku nieotrzymania maila od Sprzedawcy w ciągu 7 dni roboczych od dnia Zakupu, zawierającego potwierdzenie Zakupu lub informację o braku możliwości realizacji Zakupu, Kupujący powinien powiadomić o tym fakcie Sprzedawcę mailowo lub telefonicznie.
§5 PŁATNOŚĆ I DOSTAWA
- Kupujący może wybrać spośród następujących form płatności za Zakupy za pomocą bezpiecznej bramki płatności CashBill:
- kartą kredytową
- Blikiem
- szybkim przelewem bankowym
- Zakup jest dokonany z chwilą dokonania płatności poprzez bezpieczną bramkę płatności CashBill. W ciągu 2 dni roboczych od dokonania Zakupu, Sprzedawca potwierdza mailowo jego przyjęcie i rozpoczyna procedurę wysyłki.
- W przypadku wyboru płatności przelewem, Zakup jest dokonany z chwilą wpływu na konto bankowe Sprzedawcy kwoty przelewu za dane zamówienie. W ciągu 2 dni roboczych od otrzymania przelewu, Sprzedawca potwierdza mailowo jego przyjęcie i rozpoczyna procedurę wysyłki.
- Zakup zostanie niezwłocznie zrealizowany pod warunkiem, że Produkty są dostępne w magazynie. Maksymalny czas realizacji zamówienia wynosi 14 dni. W przypadku niedostępności części Produktów, Kupujący zostanie poinformowany o tym przed dokonaniem płatności i ma możliwość podjęcia decyzji o sposobie realizacji Zakupu (np. wydłużenie czasu oczekiwania, realizacja części Zakupu, anulowanie całości zamówienia).
- Sprzedawca realizuje wysyłkę zakupionych Towarów na terenie Polski.
- Czas realizacji zamówienia na terenie Polski wynosi do 7 dni roboczych od chwili otrzymania przez Kupującego potwierdzenia Zakupu. Czas realizacji zamówienia poza granicami Polski jest opisany w zakładce Płatności i Dostawa.
- Kupujący ma do wyboru wysyłkę za pośrednictwem firmy InPost -kurierem lub do paczkomatu. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wydłużenie czasu dostawy, wynikające z obsługi przesyłki przez firmę InPost.
- Aktualny cennik kosztów wysyłki znajduje się na stronie Sklepu, w zakładce Płatność i Dostawa.
- Dla wybranych Produktów, na przykład z powodu niestandardowych wymiarów, mogą być dostępne jedynie niektóre z form dostawy.
- W przypadku podania przez Kupującego błędnego lub niedokładnego adresu, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie lub opóźnienie w dostarczeniu zakupionych Produktów.
- Istnieje możliwość odbioru przez Kupującego zamówionego towaru z pracowni: ul. Mickiewicza 13/21. Zamówienie można odebrać po uprzednim mailowym lub telefonicznym skontaktowaniu się ze Sprzedawcą.
§6 PRODUKTY NA ZAMÓWIENIE
- Niektóre Produkty można zakupić, mimo ich braku w magazynie, o czym Kupujący zostanie poinformowany każdorazowo przy wyborze Produktu.
- Szczegóły dotyczące terminu wykonania i dostawy Produktu są każdorazowo opisane na stronie Produktu. Po dokonaniu przez Kupującego zakupu Produktu na zamówienie, Sprzedawca potwierdza mailowo przyjęcie zamówienia i rozpoczyna proces wykonania Produktu, a następnie procedurę wysyłki.
- W przypadku niemożności realizacji Produktu na zamówienie, Sprzedawca niezwłocznie odeśle Kupującemu zapłatę za Produkt.
- Maksymalny czas realizacji dostawy Produktu na zamówienie wynosi 30 dni.
§7 ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Kupujący może odstąpić od umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki, składając oświadczenie o odstąpieniu od umowy sformułowane zgodnie z ww Ustawą.
- Uprawnienie, o którym mowa powyżej dotyczy również osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Zwrotowi podlegają tylko Produkty w stanie niezmienionym, w oryginalnym opakowaniu.
- Jakiekolwiek ślady użytkowania zakupionych Produktów skutkują niemożnością odstąpienia od umowy i zwrotu środków.
- Zwracane produkty należy odesłać do Sklepu na adres: 01-517 Warszawie, ul. Mickiewicza 18c/21, w terminie nie późniejszym niż wskazany w punkcie 1.
- Do zwracanych Produktów należy dołączyć dowód zakupu oraz pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży zawartej na odległość.
- Koszty odesłania Produktu do Sklepu w związku z odstąpieniem od umowy, o którym mowa w punkcie 1, pokrywa Kupujący. Koszt odesłania Produktu nie podlega zwrotowi.
- Sprzedawca nie przyjmuje przesyłek odesłanych za pobraniem.
- W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy sprzedaży, zwrot Produktu będzie przyjęty, a nie później niż w terminie 14 dni Kupujący otrzyma zwrot kwoty uiszczonej za zakup Produktu/Produktów.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący.
- Prawo Kupującego, zarówno osoby fizycznej, jak i osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku:
a) w którym przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
b) rozpakowanych z fabrycznego opakowania maskotek, zabawek oraz gier planszowych.
§8 RĘKOJMIA I REKLAMACJE Z TYTUŁ RĘKOJMI
- Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Kupującemu produktu bez wad fizycznych i prawnych. Jakiekolwiek postanowienie niniejszego § 12 nie wyłączają ani nie ograniczają uprawnień Kupujących, nabywających produkty w Sklepie.
- Sprzedawca w ciągu 14 (czternastu) dni kalendarzowych ustosunkuje się do reklamacji Kupującego z tytułu rękojmi i powiadomi go o sposobie dalszego postępowania.
- Kupujący będący przedsiębiorcą, nabywający produkt w celu nie związanym bezpośrednio z jego z działalnością zawodową lub gospodarczą ma prawo złożyć reklamację, przy czym odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne produktów ogranicza się do uprawnienia Kupującego do żądania usunięcia wady. W takim przypadku Sprzedawca może zgodnie z własnym wyborem: a)niezwłocznie wymienić produkt wadliwy na wolny od wad, b)wadę usunąć, c) odstąpić od umowy zwracając takiemu Klientowi niebędącemu Konsumentem cenę zapłaconą za produkt dotknięty wadą fizyczną.
- W pozostałym zakresie odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady produktu w stosunku do Kupujących niebędących Konsumentami jest wyłączona.
- Reklamacja z tytułu rękojmi powinna zawierać dane osoby lub podmiotu składającego reklamację (imię i nazwisko lub pełna nazwa, dane kontaktowe) jak również wskazanie przyczyny reklamacji oraz treść żądania. W celu rozpatrzenia reklamacji z tytułu rękojmi przez Sprzedawcę, Kupujący powinien dostarczyć reklamowany produkt lub produkty do Sprzedawcy z opisem reklamacji na adres: 01-517 Warszawie, ul. Mickiewicza 18c/21 lub na adres mailowy: pracownia@hejman.pl.
§9 REKLAMACJE
- Sprzedawca odpowiada wobec Kupującego, jeżeli zakupiony Produkt ma wadę fizyczną lub prawną.
- Kupującemu przysługuje prawo zgłoszenia niezgodności Produktu z umową, przy czym Sprzedawca nie odpowiada za niezgodności Produktu z umową, gdy Kupujący w chwili zawarcia umowy wiedział lub powinien wiedzieć o tej niezgodności.
- Kupujący ma prawo do złożenia reklamacji (w formie pisemnej) w ciągu 14 dni od daty doręczenia Zakupu na adres: 01-517 Warszawie, ul. Mickiewicza 18c/21 lub na adres mailowy: pracownia@hejman.pl.
- W przypadku zgłoszenia reklamacji, Kupujący powinien przesłać Produkt Sprzedawcy na adres: 01-517 Warszawie, ul. Mickiewicza 18c/21, wraz z dowodem zakupu oraz wypełnionym drukiem reklamacyjnym, który powinien zawierać opis stwierdzonej niezgodności oraz preferowany sposób rozwiązania reklamacji.
- Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
- Reklamacje będą rozpatrywane nie później niż 14 dni licząc od dnia otrzymania przez Sprzedawcę przesyłki z reklamowanym Produktem.
- Różnice pomiędzy wizualizacją, a rzeczywistym wyglądem Produktu dostępnego w Sklepie wynikające z indywidualnych ustawień komputera Kupującego (kolor, proporcje itp.) oraz rzemieślniczego, niepowtarzalnego charakteru Produktów, nie mogą być podstawą reklamacji Produktu. W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących Produktu, Kupujący jest zobowiązany zapytać o nie Sprzedawcę poprzez adres mailowy: pracownia@hejman.pl.
- W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Kupującego Sprzedawca w ciągu 14 dni od daty rozpatrzenia naprawi lub wymieni reklamowany Produkt na pełnowartościowy lub zwróci należność za reklamowany Produkt.
- Zwrotu płatności za reklamowany Produkt Sprzedawca dokona przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący.
- Sprzedawca nie odpowiada za niedokonanie zwrotu należności lub jego opóźnienie, jeżeli Kupujący przekazał błędne lub niepełne dane niezbędne do dokonania zwrotu.
- Kupujący będący przedsiębiorcą, nabywający produkt w celu nie związanym bezpośrednio z jego z działalnością zawodową lub gospodarczą (Kupujący niebędący Konsumentem) ma prawo złożyć reklamację.
§13 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Administratorem danych osobowych jest Aleksandra Hejman; e-mail: pracownia@hejman.pl. Zobacz Politykę Prywatności.
§14 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za blokowanie przez serwery pocztowe adresu mailowego wskazanego przez Kupującego oraz za usuwanie i blokowanie wiadomości mailowych przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez Kupującego.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe wykonywanie czynności na rzecz Kupującego, które wynikają z przekazania przez Kupującego błędnych danych.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie stosuje się przepisy prawa polskiego, a w szczególności Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta oraz przepisy ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 01.06.2024 roku do odwołania.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. Zmiana Regulaminu staje się skuteczna w terminie wskazanym przez Sprzedawcę, nie krótszym niż 7 dni od udostępnienia na stronie Sklepu zmienionego Regulaminu. Zakupy dokonane przez Kupującego przed wejściem w życie zmian Regulaminu są realizowane według jego dotychczasowych postanowień.