Przejdź do treści

Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO HEJMAN.PL

Regulamin sklepu internetowego hejman.pl określa zakres i warunki sprzedaży produktów i usług znajdujących się w jego ofercie.

§1 DEFINICJE

SPRZEDAWCA – podmiot prowadzący Sklep, zarejestrowany pod firmą ELEMENTS Aleksandra Hejman, ul. Jeziorna 30, 76-003 Osieki, NIP: 4990352354, REGON: 386692480, z pracownią autorską mieszczącą się w 01-517 Warszawie, ul. Mickiewicza 18c/21, posługujący się emailem pracownia@hejman.pl i nr telefonu +48 500 720 505.

SKLEP – prowadzony przez Sprzedawcę sklep internetowy w postaci strony internetowej wraz ze wszystkimi podstronami, umieszczony pod adresem: www.hejman.pl

KUPUJĄCY – osoba fizyczna, konsument, przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, dokonująca zakupu produktów w Sklepie.

KONSUMENT -osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej, niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

PRODUKTY – towary i usługi, które oferowane są przez Sprzedawcę w Sklepie.

KONTO – nazwa (login w postaci adresu e-mail Kupującego) i hasło podane przez Kupującego lub wygenerowane przez Sklep oraz komplet informacji przechowywanych w Sklepie, dotyczący danych Kupującego oraz składanych przez niego Zamówień i realizowanych Zakupów, z wykorzystaniem którego Kupujący może składać Zamówienia oraz realizować Zakupy, a także logować się do swojego Konta i korzystać z zakupionych uprzednio treści.

ZAMÓWIENIE – lista Towarów znajdująca się w Koszyku.

KOSZYK – jedna z podstron Sklepu, ukazująca Produkty wybrane przez Kupującego do Zakupu.

ZAKUP – zawarcie umowy sprzedaży między Sprzedawcą a Kupującym, który prawidłowo złożył Zamówienie w Sklepie i je opłacił. Zakup dokonywany jest poprzez sieć Internet w formie umowy zawieranej na odległość, w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. Z 2014 r., poz. 827 z późniejszymi zmianami).

POTWIERDZENIE ZAKUPU – wiadomość mailowa wysłana przez Sklep na adres poczty elektronicznej wskazany przez Kupującego potwierdzająca, że Zakup może zostać zrealizowany przez Sklep.

MAIL – list w formie elektronicznej. Również: wiadomość mailowa, e-mail.

§2 OGÓLNE WARUNKI KORZYSTANIA ZE SKLEPU

Kupujący przed zawarciem umowy sprzedaży jest zobowiązany zapoznać się z Regulaminem. Dokonując Zakupu, Kupujący wyraża zgodę na warunki określone w Regulaminie i zobowiązuje się do ich przestrzegania.

  1. Korzystanie ze Sklepu jest możliwe pod warunkiem posiadania:
    a. Urządzenia (komputer, tablet lub smartfon),
    b. Dostępu do sieci Internet,
    c. Przeglądarki internetowej typu Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera lub Safari w aktualnej wersji,
    d. Aktywnego konta poczty elektronicznej.
  2. Znajdujące się w Sklepie zdjęcia Produktów i teksty opisów Produktów objęte są ochroną praw autorskich, a ich użycie do celów komercyjnych bez zgody Sprzedawcy jest zabronione.
  3. Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym. W przypadku otrzymania przez Sprzedawcę urzędowego zawiadomienia lub wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze przechowywanych danych dostarczanych przez Kupującego, Sprzedawca może uniemożliwić dostęp do tych danych.

§3 CENY

  1. Wszystkie ceny Produktów podane w Sklepie są cenami netto wyrażonymi w złotówkach, a Sprzedawca nie jest płatnikiem VAT.
  2. Podane przy Produktach ceny nie obejmują kosztów dostawy oraz ewentualnych innych kosztów związanych z realizacją Zakupu.
  3. Cena podana przy każdym Produkcie jest wiążąca w chwili złożenia przez Kupującego zamówienia.
  4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen Produktów znajdujących się w ofercie, wprowadzania nowych Produktów do oferty Sklepu, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych lub wprowadzania w nich zmian.
  5. Promocje w Sklepie nie podlegają łączeniu, chyba że regulamin danej promocji stanowi inaczej.
  6. Zmiana ceny Produktu nie ma wpływu na cenę Produktu już zamówionego przez Kupującego.
  7. Każdy Zakup dokumentowany jest potwierdzeniem, wysyłanym e-mailem lub fakturą, zgodnie z wyborem Kupującego.
  8. Informacje o produktach zamieszczone na stronie Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego.

§4 SKŁADANIE ZAMÓWIENIA

  1. Kupujący wybiera Produkt i umieszcza go w Koszyku poprzez kliknięcie odpowiedniego guzika (Kup, Kup teraz, Dodaj do koszyka itp.). Zamówienie może zawierać dowolną ilość Produktów, z uwzględnieniem zapisów dotyczących kosztów dostawy.
  2. Aby zrealizować Zakup, należy podać dane Kupującego: imię i nazwisko i/lub nazwę firmy, adres dostawy, adres e-mail, numer telefonu. Można to zrobić poprzez utworzenie własnego Konta w Sklepie lub bez tworzenia Konta.
  3. W przypadku korzystania z Konta, wszystkie dane Kupującego zostaną wypełnione przy Zakupie automatycznie, istnieje jednak możliwość zmiany danych i adresu dostawy w trakcie wypełniania formularza.
  4. Aby założyć własne Konto, należy wypełnić formularz znajdujący się na stronie Konto, podając aktywny adres email i indywidualne hasło dostępu. Aby zalogować się do Konta, należy wpisać adres e-mail oraz indywidualne hasło dostępu.
  5. Lista dodanych Produktów oraz ich wartość znajduje się w Koszyku. Jest to miejsce, gdzie można skorygować listę Produktów przed Zakupem poprzez skasowanie z niej części Produktów lub poprzez zwiększenie ilości sztuk/egzemplarzy wybranych Produktów.
  6. Kupujący dokonuje wyboru sposobu:
    • dostawy spośród dostępnych w Sklepie,
    • płatności spośród dostępnych w Sklepie.
  7. Informacja na temat całkowitej wartości Zamówienia przedstawiana jest w podsumowaniu Zamówienia po wyborze przez Kupującego formy dostawy produktu i formy płatności. Koszt wybranego sposobu dostawy zostanie zsumowany z wartością zamówionego Towaru.
  8. Po dokonaniu Zakupu, Sprzedawca wysyła do Kupującego mail potwierdzający ten fakt wraz ze szczegółami transakcji Zakupu.
  9. W przypadku nieotrzymania maila od Sprzedawcy w ciągu 7 dni roboczych od dnia Zakupu, zawierającego potwierdzenie Zakupu lub informację o braku możliwości realizacji Zakupu, Kupujący powinien powiadomić o tym fakcie Sprzedawcę mailowo lub telefonicznie.

§5 PŁATNOŚĆ I DOSTAWA

  1. Kupujący może wybrać spośród następujących form płatności za Zakupy za pomocą bezpiecznej bramki płatności CashBill:
    • kartą kredytową
    • Blikiem
    • szybkim przelewem bankowym
  2. Zakup jest dokonany z chwilą dokonania płatności poprzez bezpieczną bramkę płatności CashBill. W ciągu 2 dni roboczych od dokonania Zakupu, Sprzedawca potwierdza mailowo jego przyjęcie i rozpoczyna procedurę wysyłki.
  3. W przypadku wyboru płatności przelewem, Zakup jest dokonany z chwilą wpływu na konto bankowe Sprzedawcy kwoty przelewu za dane zamówienie. W ciągu 2 dni roboczych od otrzymania przelewu, Sprzedawca potwierdza mailowo jego przyjęcie i rozpoczyna procedurę wysyłki.
  4. Zakup zostanie niezwłocznie zrealizowany pod warunkiem, że Produkty są dostępne w magazynie. Maksymalny czas realizacji zamówienia wynosi 14 dni. W przypadku niedostępności części Produktów, Kupujący zostanie poinformowany o tym przed dokonaniem płatności i ma możliwość podjęcia decyzji o sposobie realizacji Zakupu (np. wydłużenie czasu oczekiwania, realizacja części Zakupu, anulowanie całości zamówienia).
  5. Sprzedawca realizuje wysyłkę zakupionych Towarów na terenie Polski.
  6. Czas realizacji zamówienia na terenie Polski wynosi do 7 dni roboczych od chwili otrzymania przez Kupującego potwierdzenia Zakupu. Czas realizacji zamówienia poza granicami Polski jest opisany w zakładce Płatności i Dostawa.
  7. Kupujący ma do wyboru wysyłkę za pośrednictwem firmy InPost -kurierem lub do paczkomatu. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wydłużenie czasu dostawy, wynikające z obsługi przesyłki przez firmę InPost.
  8. Aktualny cennik kosztów wysyłki znajduje się na stronie Sklepu, w zakładce Płatność i Dostawa.
  9. Dla wybranych Produktów, na przykład z powodu niestandardowych wymiarów, mogą być dostępne jedynie niektóre z form dostawy.
  10. W przypadku podania przez Kupującego błędnego lub niedokładnego adresu, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie lub opóźnienie w dostarczeniu zakupionych Produktów.
  11. Istnieje możliwość odbioru przez Kupującego zamówionego towaru z pracowni: ul. Mickiewicza 13/21. Zamówienie można odebrać po uprzednim mailowym lub telefonicznym skontaktowaniu się ze Sprzedawcą.

§6 PRODUKTY NA ZAMÓWIENIE

  1. Niektóre Produkty można zakupić, mimo ich braku w magazynie, o czym Kupujący zostanie poinformowany każdorazowo przy wyborze Produktu.
  2. Szczegóły dotyczące terminu wykonania i dostawy Produktu są każdorazowo opisane na stronie Produktu. Po dokonaniu przez Kupującego zakupu Produktu na zamówienie, Sprzedawca potwierdza mailowo przyjęcie zamówienia i rozpoczyna proces wykonania Produktu, a następnie procedurę wysyłki.
  3. W przypadku niemożności realizacji Produktu na zamówienie, Sprzedawca niezwłocznie odeśle Kupującemu zapłatę za Produkt.
  4. Maksymalny czas realizacji dostawy Produktu na zamówienie wynosi 30 dni.

§7 ODSTĄPIENIE OD UMOWY

  1. Kupujący może odstąpić od umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki, składając oświadczenie o odstąpieniu od umowy sformułowane zgodnie z ww Ustawą.
  2. Uprawnienie, o którym mowa powyżej dotyczy również osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  3. Zwrotowi podlegają tylko Produkty w stanie niezmienionym, w oryginalnym opakowaniu.
  4. Jakiekolwiek ślady użytkowania zakupionych Produktów skutkują niemożnością odstąpienia od umowy i zwrotu środków.
  5. Zwracane produkty należy odesłać do Sklepu na adres: 01-517 Warszawie, ul. Mickiewicza 18c/21, w terminie nie późniejszym niż wskazany w punkcie 1.
  6. Do zwracanych Produktów należy dołączyć dowód zakupu oraz pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży zawartej na odległość.
  7. Koszty odesłania Produktu do Sklepu w związku z odstąpieniem od umowy, o którym mowa w punkcie 1, pokrywa Kupujący. Koszt odesłania Produktu nie podlega zwrotowi.
  8. Sprzedawca nie przyjmuje przesyłek odesłanych za pobraniem.
  9. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy sprzedaży, zwrot Produktu będzie przyjęty, a nie później niż w terminie 14 dni Kupujący otrzyma zwrot kwoty uiszczonej za zakup Produktu/Produktów.
  10. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący.
  11. Prawo Kupującego, zarówno osoby fizycznej, jak i osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku:
    a) w którym przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
    b) rozpakowanych z fabrycznego opakowania maskotek, zabawek oraz gier planszowych.

§8 RĘKOJMIA I REKLAMACJE Z TYTUŁ RĘKOJMI

  1. Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Kupującemu produktu bez wad fizycznych i prawnych. Jakiekolwiek postanowienie niniejszego § 12 nie wyłączają ani nie ograniczają uprawnień Kupujących, nabywających produkty w Sklepie.

  2. Sprzedawca w ciągu 14 (czternastu) dni kalendarzowych ustosunkuje się do reklamacji Kupującego z tytułu rękojmi i powiadomi go o sposobie dalszego postępowania.

  3. Kupujący będący przedsiębiorcą, nabywający produkt w celu nie związanym bezpośrednio z jego z działalnością zawodową lub gospodarczą ma prawo złożyć reklamację, przy czym odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne produktów ogranicza się do uprawnienia Kupującego do żądania usunięcia wady. W takim przypadku Sprzedawca może zgodnie z własnym wyborem:
a)niezwłocznie wymienić produkt wadliwy na wolny od wad,
b)wadę usunąć,
c) odstąpić od umowy zwracając takiemu Klientowi niebędącemu Konsumentem cenę zapłaconą za produkt dotknięty wadą fizyczną. 

  4. W pozostałym zakresie odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady produktu w stosunku do Kupujących niebędących Konsumentami jest wyłączona. 

  5. Reklamacja z tytułu rękojmi powinna zawierać dane osoby lub podmiotu składającego reklamację (imię i nazwisko lub pełna nazwa, dane kontaktowe) jak również wskazanie przyczyny reklamacji oraz treść żądania. W celu rozpatrzenia reklamacji z tytułu rękojmi przez Sprzedawcę, Kupujący powinien dostarczyć reklamowany produkt lub produkty do Sprzedawcy z opisem reklamacji na adres: 01-517 Warszawie, ul. Mickiewicza 18c/21 lub na adres mailowy: pracownia@hejman.pl.

§9 REKLAMACJE

  1. Sprzedawca odpowiada wobec Kupującego, jeżeli zakupiony Produkt ma wadę fizyczną lub prawną.
  2. Kupującemu przysługuje prawo zgłoszenia niezgodności Produktu z umową, przy czym Sprzedawca nie odpowiada za niezgodności Produktu z umową, gdy Kupujący w chwili zawarcia umowy wiedział lub powinien wiedzieć o tej niezgodności.
  3. Kupujący ma prawo do złożenia reklamacji (w formie pisemnej) w ciągu 14 dni od daty doręczenia Zakupu na adres: 01-517 Warszawie, ul. Mickiewicza 18c/21 lub na adres mailowy: pracownia@hejman.pl.
  4. W przypadku zgłoszenia reklamacji, Kupujący powinien przesłać Produkt Sprzedawcy na adres: 01-517 Warszawie, ul. Mickiewicza 18c/21, wraz z dowodem zakupu oraz wypełnionym drukiem reklamacyjnym, który powinien zawierać opis stwierdzonej niezgodności oraz preferowany sposób rozwiązania reklamacji.
  5. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
  6. Reklamacje będą rozpatrywane nie później niż 14 dni licząc od dnia otrzymania przez Sprzedawcę przesyłki z reklamowanym Produktem.
  7. Różnice pomiędzy wizualizacją, a rzeczywistym wyglądem Produktu dostępnego w Sklepie wynikające z indywidualnych ustawień komputera Kupującego (kolor, proporcje itp.) oraz rzemieślniczego, niepowtarzalnego charakteru Produktów, nie mogą być podstawą reklamacji Produktu. W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących Produktu, Kupujący jest zobowiązany zapytać o nie Sprzedawcę poprzez adres mailowy: pracownia@hejman.pl.
  8. W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Kupującego Sprzedawca w ciągu 14 dni od daty rozpatrzenia naprawi lub wymieni reklamowany Produkt na pełnowartościowy lub zwróci należność za reklamowany Produkt.
  9. Zwrotu płatności za reklamowany Produkt Sprzedawca dokona przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący.
  10. Sprzedawca nie odpowiada za niedokonanie zwrotu należności lub jego opóźnienie, jeżeli Kupujący przekazał błędne lub niepełne dane niezbędne do dokonania zwrotu.
  11. Kupujący będący przedsiębiorcą, nabywający produkt w celu nie związanym bezpośrednio z jego z działalnością zawodową lub gospodarczą (Kupujący niebędący Konsumentem) ma prawo złożyć reklamację.

§13 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

Administratorem danych osobowych jest Aleksandra Hejman; e-mail: pracownia@hejman.pl. Zobacz Politykę Prywatności.

§14 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za blokowanie przez serwery pocztowe adresu mailowego wskazanego przez Kupującego oraz za usuwanie i blokowanie wiadomości mailowych przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez Kupującego.
  2. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe wykonywanie czynności na rzecz Kupującego, które wynikają z przekazania przez Kupującego błędnych danych.
  3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie stosuje się przepisy prawa polskiego, a w szczególności Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta oraz przepisy ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  4. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 01.06.2024 roku do odwołania.
  5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. Zmiana Regulaminu staje się skuteczna w terminie wskazanym przez Sprzedawcę, nie krótszym niż 7 dni od udostępnienia na stronie Sklepu zmienionego Regulaminu. Zakupy dokonane przez Kupującego przed wejściem w życie zmian Regulaminu są realizowane według jego dotychczasowych postanowień.